Fotbollshelg

Nu är jag trött. Jag skulle kunna somna när som helst även fast klockan bara är 17.58 för att vara exakt. Denna 10 gradiga och regniga dag har jag och mitt lag spelat match mot Kil sk (tror jag att dom heter). Vi vann mot dom med 3-1. Det var en kul match fast jag fick två smällar på käken typ 5 min efter varandra... Men det var iskallt och jätte blött och.. USCH! Jag brukar ju spela ytterback för det mesta och det tycker jag att jag är bra på faktiskt. Och det fick jag göra idag också och det gick ju bra! Men 2 byten fick jag spela yttermittfält! Det är också kul. Det gick bra och så men jag är väldigt ovan så jag gör väl mycket fel... T.ex. så springrr jag fram och bak mycket mer än dom andra på mittfältet. Men jag får väl lära mej´mer om det om jag ska fortsätta spela där ibland. Nu har vi legat först i serien ett tag, det gör vi nu med... hihi! Nästa match spelar v mot skattkärr och våra lag är ganska jämna så vi får se hur det går!

Igår spelade vi också fotboll, vi spelade slutspelet för DM (distrikt mästerskap). Vi har kämpa oss dit och vunnit varenda match! Så i semifinalen då fick vi spela mot villastaden (dom vann DM förra året). I början så blev det 1-0 till dom genom en hörna då en spelare från villastaden sköt på en av våra spelare som råkade sparka in den i vårt mål. Det var jätte jämt hela tiden. Men i andra halvleken hade vi övertaget helatiden, vi fick säkert 1000 målchanser men inte en ändå gick in! Men dom 5 sista minuterna spelade vi med fullfart för vi ville verkligen vinna det här!Så i sista minuten blev det hörna Den bev ganska sne men nån passade mig och jag gjorde en tåfjutt framåt som då en annan sköt i mål!!! Alla skrek och hoppade och var överlyckliga! Men vi fick inte in nåt mer mål så det blev förlängnng 5x5 min... där det inte hände så mycket men bollen var på deras planhalva mest helatiden! Men det blev då straffar... Det var jätte jämt ända fram till typ 8:e straffen som vi missade och dom satte, så dom vann.. Sedan spelade vi mot ett väldigt inte så bra lag, som vi slog ganska lätt. Men i finalen så vann illastaden och tvåa kom sifhälla sedan trea kom vi och fyra kom arvika... Så det har vart fullfart hela helgen!

Kommentera här!
Postat av: Pappa Thomas

men när jag kollar på fotbollssidan som du länkar till så ser det ut som om Villastaden leder??? Är det så..?
/Puss Pappa

2007-09-16 @ 19:00:01
URL: http://swenson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den)

Har du kanske en blogg?(:

Vad har du på hjärtat?<3

Trackback
RSS 2.0