Friidrottsdag

Hallihallå på springbanan! Idag har vi haft en friidrottsdag! Det var väldigt kul tycker jag! Det gick bra för mig, tycker jag i alla grenar utom längd. Jag blev heller inte så nöjd med höjdhoppen, men det var för att vi inte hann fortsätta på högre höjder även fast jag klarade den andra höjden...

Här är min roliga resultat:

Kast med liten boll - 30,2 (jag var bäst i klassen , personligt rek; 34,80)

Höjdhopp - 1, 10 (bäst i klassen var kristina och margit på 1,20, och mitt personligga rekord är 1,25)

400 meter - 1,19 min (vi körde 2 heat, jag kom först i det andra och linnea kom först i det första, linnea sprang på 1,15 min, det var första gången jag sprang 400, så detta va väl mitt rekord) 

Kula - 5,60 (bäst stötte ottilia hon stötte 6,90, jag kommer inte ihåg mitt personliga rekord...)

60 meter - 9,5 sek (bäst i klassen var kristina och surya, dom sprang på 9,2 sek, jag kommer inte ihåg mitt rekord här heller..)

Längdhopp - 3,50 (jag var bäst i klassen denna dag i längd, jag tror mitt personliga rekord är typ 4,20 eller så kanske det var 3,9 men jag är ganska säker på att det va över 4 m, skit samm)

Vi körde också grenarna i den här ordningen, efter 60 meter så åt vi lunch...

 I slutet så var det dom 2 snabbaste tjejerna och dom 2 snabbast killarna som skulle springa tillsammans (alltså en staffett) 100x4. Det blev kristina, surya, oscar och joakim (i den här ordningen sprang dom också). Vi låg fyra av två klasser med sjuor, två klasser med åttor och 3 klasser med nior, tills den sista började springa, då tittade han bakåt och v kom sist! Men v skrek iallafall mest!!!

Sedan hade vi också prisutdelning för alfadagen, det var en dag för ett tag sen då vi gick tipspromenad med olika folk från andra klasser... Och då vann min grupp!!!! Vi vann en burk med godis som v skulle dela på 7 pers å det blev inte så mycket godis, MEN ÄNDÅ!! 

See ya!


Kommentera här!
Postat av: Pappa Thomas

Wow vilken dag... och vilka schyssta resultat Maia...
Du är allt tösa hela dan du....

2007-09-16 @ 19:03:22
URL: http://swenson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den)

Har du kanske en blogg?(:

Vad har du på hjärtat?<3

Trackback
RSS 2.0