2010 - 01 - 31

Hej där

I helgen har jag varit på Ung konfirmandledarutbilding i Sandviken gården. Det va faktiskt jättekul, jag hade förväntat mig tråkigheter men det blev tvärtom! Jag blev fascinerad av att alla som var där är på nåt sätt är mycket snällare och trevligare än överallt annars. Det är svårt att förklara men det var som en värme strömmade ut ur dom och ville inget ont. Jag trivdes jättebra även fast det är lite svårt i början att slappna av i en ny grupp. Men så är det i alla nya grupper. Jag har lärt mig att alla grupper går igenom olika faser enligt FIRO-modellen. Ganska intressant faktiskt. Och på tal om intressant, vilka sjukt intressanta samtalsämnen det kan dyka upp runtomkring nya personer med andra intressen och åsikter. Det var skojsigt måste jag säga.

Vi var ungefär 75 stycken där. Man kunde gå steg 1 eller 2. Och jag gick såklart steg 1. Vi lärde oss om oss själva som individer, hur man skulle hantera en grupp, andaktsmetodik och andra saker. Ibland var det lite segt men mesta dels interessant och givande. Jag är superglad att jag åkte på det eftersom jag tvekade ett tag. Det känns faktiskt som jag har växt en gnutta under helgen och lärt mig släppa lite på hämningarna. Jag hade iallafall superkul och rekommenderar det för konfaledare!

Dessutom fick vi reda på att vi kannske ska åka till ett kloster i Frankrike under påsklovet! Gratis! Det låter sjukt roligt. Börje kallar det en grativation för att vi är ledare även fast vi inte får betalt. Det skulle vara jättekul att åka dit. Det skulle samtidigt vara 5000-6000 andra från massor av olika länder runt om i världen. Häftigt va? Att få uppleva nåt sånt skulle göra mig överlycklig!

Ojoj, detta kanske inte blev världens roligaste inlägg. Men bilder kommer inom kort eftersom jag har fått tillbaks min kamera! Så ni får ha det finemang för det ska jag.

Pussar
/maia


Kommentera här!
Postat av: pappa Thomas

JAg tyckte det var jättekul att läsa... det lät som du har haft en skön helg... Kramisar och allt sånt...

2010-02-01 @ 18:32:25
URL: http://swenson.blogg.se/
Postat av: Amanda

Håller med dig maia, lägren är kul! du borde åka med på Påsklägret, de slår allt! :P

2010-02-01 @ 22:00:17

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den)

Har du kanske en blogg?(:

Vad har du på hjärtat?<3

Trackback
RSS 2.0