2010 - 03 - 21

Halli hallå i snöstormen!

Om vi säger såhär. Igår så var jag, och säkert många fler, dundersäker på att det var vår. Vädret, luften och inte minst lukten skrek NU ÄR DET VÅR. Men så vaknar man idag och drar upp rullgardinen. Och vad är det första man ser? Kritvit himmel fylld av apelsinstora snöflingor. Vad fan är problemet? Finns det nån människa i detta avlånga land som VILL ha mer snö? Svar: NEJ! Så idag är jag lite deprimerad.

Iallafall. Jag har ju inte bloggat alls. Förlåt mig (än en gång) men jag har inte haft tid och lust. Speciellt inte tid... Det har varit väldigt mycket i skolan. Stressen är på topp hela tiden men man orkar inte ta tag i det ändå. För att man kan ju inte plugga hela tiden? Då får man ju inget liv? Men den tanken tar nog överhand lite för ofta. För att då blir det så att man inte pluggar alls utan gör nåt annat mindre vettigt istället... Herregud, dagens ungdom!

Vad har hänt då? En liten catch up. iNGENTING! Hehe, jorå. Jag har ju varit hårmodell faktiskt... Lite häftigt? Det var superkul. Jag var självklart nervös precis innan jag skulle ut, men sen släppte det och det är bland det roligaste jag gjort! Jag fick världens kick och skulle vilja göra det om och om igen. Det rullade faktiskt runt på kanal12 så var jag med i bild ca 3 gånger! Kul att se sig själv sådär också må jag säga. För er som inte vet så var det för salong Moda på Orrholmen. Vi var ett trettiotal modeller i blandade åldrar. Först blev vi stylde i håret och sen blev vi sminkade. Ingen var lik en annan och det var jättelyckat!


Fler bilder finns på facebook!

Sedan är vi ju i full gång med en massa nationella prov. Vi har än så länge haft alla tre svenska och läs&hör i engelskan. Det har faktiskt gått förvånansvärt bra även fast jag inte har fått några resultat en sålänge.

Ni får hålla tummarna för mig!


Nuu åker min finaa syster till Costa Rica och en massa andra ställen om två dagar. Ha en superbra resa och ta med lite brunhet till mig!


Citronpaj, så sjuuuukt god! HAr tyvärr inte kvar receptet annars hade jag lagt upp det...

Nu ska jag gå och fika och sörja att vi kommer ha snö på skolavslutning!
Puss
/m

P.s. Vad tycker ni om den nya designen?


Kommentera här!
Postat av: Pappa Thomas

Jättefin Maia, men framförallt kul att läsa lite om dina tankar om och i den här världen... Vi ses strax för du är ute i köket nu...

2010-03-21 @ 12:44:03
URL: http://swenson.blogg.se/
Postat av: mamma

puss lilla hjärtat mitt... eller menar stora hjärtat mit:-)

2010-03-21 @ 15:27:47

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?
Kom ihåg mig?

E-postadress (bara jag som ser den)

Har du kanske en blogg?(:

Vad har du på hjärtat?<3

Trackback
RSS 2.0